Thursday, August 16, 2012

PENGISLAMAN 4 ANAK BERANAK

Tarikh: 15 Ogos 2012:  
Alhamdulillah selepas Isyak malam tadi , akhirnya Puan Marimalbersama 3 orang anaknya ( 2 perempuan - 6thn &  4thn , 1 Lelaki - 1 tahun) kembali semula ke ISLAM dari agama Kristian.  Ibu "Tinggal" (ditinggalkan suami). Beliau belum memilih nama Islam.  Akan dibimbing untuk dapatkan nama yang baik maknanya.  Beliau tertarik dgn Islam melalui pembacaan bhn2 Islam antaranya buku "Yakjuj dan Makjuj". Bila Allah nak beri hidayah ...tiada siapa yangg boleh menghalangnya. Marilah kita semua bersyukur dengan Nikmat.  "IMAN DAN ISLAM."

Memandangkan beliau baru memeluk Islam dan akan menyambut aidilfitri tak lama lagi maka akan diikhtiarkan melalui sumber-sumber yang berhajat untuk membantu beliau.  Sesiapa yang berminat untuk menyumbang sila hubungi En. Kamarulzaman di talian 012-6702839@kmzdnm65@yahoo.com

InsyaAllah, beliau akan diserapkan ke dalam kelas Bimbingan Mualaf yang dikendalikan oleh Puan Faezah (Panel MAIS ) yang menjaga kawasan MK Land.  Marilah kita bersama-sama mendoakan beliau dan sekeluarga.

 
 

No comments:

Post a Comment