Friday, September 16, 2011

Kerana dicabar, gadis 15 tahun berzina. Sharing oleh pelatih RS dalam MHI TV3


Thumbnail
Gadis 15 tahun, mengadakan hubungan seks(zina) dengan teman lelaki kerana dicabar oleh rakan-rakan. Pada masa kini, zina sudah biasa & menjadi budaya di kalangan remaja. Sungguh menakutkan.  Berikut adalah perkongsian daripada seorang pelatih  Raudhatus Sakinah dalam MHI di TV3. Jom hayati, apa masalah mereka sebenarnya. 
http://www.youtube.com/watch?v=HQvQo9ZsgDE&feature=player_embedded

Remaja  perlu dibimbing tentang kesan buruk akibat zina daripada orang dewasa dengan fakta yang betul & tepat. Jika tidak, pasti mereka mendapat maklumat dan nasihat yang salah daripada rakan-rakan mereka.
http://www.youtube.com/watch?v=I3Luyo3uZMg

Atas kesedaran ini, RS tampil dalam masyarakat menawarkan program pencegahan melalui kempen Anda Bijak Jauhi Zina (ABJZ). Sasaran utama adalah  remaja sekolah & belia IPT.

Hari ini, kempen ABJZ tampil dalam bentuk modul yang sentiasa dikemaskini  pengisian & kaedah penyampaian sesuai denganperubahan & cabaran serta permasalahan  sosial semasa. Para trainers yang menyampaikan modul ABJZ, diberikan latihan secara tersusun & berkala di bawah bimbingan khas Master Trainer ABJZ.

Dengan izin Allah & berkat usaha gigih semua ahli team RSMTC serta doa & sokongan semua pihak, alhamdulillah modul ABJZ telah dipresent kepada pihak kerajaan & swasta supaya dapat diaplikasi dengan lebih meluas. Mohon doa& sokongan berterusan daripada semua.

 Siti Aini Jamil
Setiausaha 
Lembaga Pengarah Induk Raudhatus Sakinah.

No comments:

Post a Comment