Monday, July 23, 2012

Mursyid Am Ikhwan Muslimin Menerima Kunjungan Biro Politik Hamas

Delegasi Hamas yang dipimpin oleh Ketua Biro Politiknya, Khalid Misyal mengadakan beberapa pertemuan di ibu negara Kaherah Mesir. Semalam delegasi bertemu dengan Mursyid Aam Jamaah Ikwanul Muslimin Dr. Muhammad Badi 'dan ahli-ahli Biro Irsyad di ibu pejabat IM.

Pertemuan tersebut membincangkan perkembangan terkini isu Palestin, masalah perdamaian, perkembangan terbaru di kawasan Arab berkaitan revolusi Arab.

Di pertemuan lain di Kaherah, Misyal dan delegasi Hamas membahas perdamaian Palestin dengan Setiausaha Agung Pertubuhan Kerjasama Islam Akmaluddin Ihsan Aglo.

Misyal memberikan gambaran kepada Aglo pencapaian perdamaian nasional Palestin, perkembangan terkini isu Palestin, terutama masalah Al-Quds dan Masjid Al-Aqsa serta proses yahudisasi yang sistematik menceroboh tempat suci tersebut.

Sementara itu Aglo menyampaikan tentang keutamaan isu Palestin dalam agenda OIC dan sokongannya secara mutlak terhadap perjuangan bansga Palestin untuk memperoleh semua hak-hak-haknya yang sah hingga wujud kemerdekaan. 

No comments:

Post a Comment